NOK (kr) (NO)
  • Nederlands
  • English (US)
  • Deutsch
  • Vlaams
  • Svenska
  • Français
  • Español
  • Italiano
  • Dansk
  • Norsk
  • English (UK)
  • Suomi
  • Português
  • Polski
  • Deutsch (CH)
  • Deutsch (AT)
    • Kundebedømmelser 8.5 / 10
  • Nettbasert bilutleie siden 2005

Kan utleiefirmaet tvinge meg til å kjøpe tilleggsforsikring eller andre produkter?

Det kan forekomme at lokale utleiefirmaer prøver å selge tilleggsforsikringer eller andre produkter. Avhengig av tilbudet du har bestilt, er du imidlertid ikke forpliktet til å akseptere disse, med mindre annet er angitt i leievilkårene.

Hvis du sperrer det nødvendige depositumet på et gyldig kredittkort tilhørende hovedføreren, trenger du ikke å tegne tilleggsforsikring hos utleiefirmaet. Vær oppmerksom på at du fra utleieselskapets perspektiv beholder en egenandel. I tilfelle skade eller tyveri må du først betale disse kostnadene til leverandøren opp til beløpet for egenandelen. Hvis du har tegnet vår forsikring "Excess Cover", kan du sende inn et krav via oss ved slutten av leieperioden, slik at disse kostnadene kan refunderes i henhold til forsikringsvilkårene.

Hvis det skulle oppstå problemer eller uklarheter under hentingen, ber vi deg ringe oss i tvilstilfeller før du signerer leiekontrakten. Vi hjelper deg også gjerne under henting av leiebilen. Når leiekontrakten først er signert, er det dessverre ikke mulig å angre en potensielt uønsket tjeneste.

  1. Hjem
  2. Kan utleiefirmaet tvinge meg til å kjøpe tilleggsforsikring eller andre produkter?