Det kan være mange ulike årsaker til en betalingsfeil. Noen vanlige årsaker er for eksempel
- Feil kortinformasjon (feil kortnummer, feil utløpsdato, feil kortnummer, feil utløpsdato)
- Beløpet overstiger beløpsgrensen
- Utenlandsk valuta er ikke akseptert på brukerens kort
- Betalingen ble blokkert av banken som et sikkerhetstiltak
- 3DS-feil (brukeren skrev ikke inn passordet eller SMS-koden eller bekreftet ikke transaksjonen i sin bankapp for å autorisere betalingen)
- 3DS støttes ikke (brukerens bank støtter ikke eller tillater ikke denne typen transaksjoner)
- Kortopplysningene er lagt inn med passordbehandler/lagrede kortopplysninger brukt i nettleser (Vårt tips. Prøv å legge inn kortopplysningene manuelt igjen), prøv å skrive inn kortopplysningene manuelt på nytt)
- Adblocker aktiv. Det kan hende at adblockeren din blokkerer 3D-verifiseringsprosessen på nettstedet vårt.
- Du bruker nettleseren Firefox. Denne kan noen ganger gi problemer under en online betalingsprosess. Prøv en annen nettleser for betaling, for eksempel Chrome.
For noen brukere hjelper det å avinstallere og installere appen på telefonen som brukes til å utføre autentiseringen på nytt. Hvis autentiseringen mislykkes gjentatte ganger, anbefaler vi deg å kontakte banken din for mer informasjon eller å bruke et annet kredittkort.
Hvis du er usikker og trenger hjelp, kan du alltid kontakte vårt dedikerte supportteam via vårt kontaktskjema på nett.